torsdag 22. desember 2011

Bilder fra det nye huset (2/2)

Siste rapport fra huset ... for denne gang :)


I går kom endelig chinoiserie tapeten på veggen og jeg kunne ikke blitt mer fornøyd.


Fargen er kobber. Langveggen til høyre skal nå tapetseres med "steintapet" fra Omexco i gull eller sølv. Gleder meg :)


Den andre delen av stuen er dedikert TV- og peiskos, og er langt fra ferdig. Peisveggen skulle egentlig bli dekt med speil, men akkurat nå vurderer jeg å male den sort. Grunnen er rett og slett fingermerker ;)
- Snuppelurene i huset elsker speil, noe som medfører veldig mye vasking :)

Ellers vil peisinnsatsen bli rammet inn med en sort viktoriansk mantel, som kommer i februar (peisen vil da bli 140 cm høy og mer synlig) og chaiselongene vil få nytt trekk og kuttet bein. - Tanken er at disse skal kunne suplere sofaen, når det trengs.


Langs langveggen er det satt opp lave benker på rekke og rad, som igjen er fylt opp med gamle bankbokser, som du kanskje kjenner igjen?

Benkene skal dekoreres med bilder + div.


Ellers er det åpent mellom stue og kjøkken.


Her har vi valgt et enkelt Kvik kjøkken.


Jeg fikk dessverre ikke noen gode bilder av hele kjøkkenet, da det er vinduer på alle kanter, som gjør bildene veldig mørke...


Kosekroken med hengestolene har blitt favoritten min. Her kan man trekke seg tilbake.


Hovedbadet.


Også på badet har vi fått opp en chinoiserie tapet. Her er det fortsatt litt arbeid igjen, så mer om badet kommer på et senere tidspunkt. 

Dette var alt for denne gangen. Ønsker deg en God Jul og et Godt Nytt År!!! 


Klem fra
post signature

17 kommentarer:

Dagny Thurmann-Hoelseth sa...

Rett og slett helt fantastisk!! :)

karinamissimo sa...

Superfint! Vi overtar nytt hus 10.januar - kanskje du vil komme på besøk og dele noen tips? Håper ellers det står bra til og at dere får en herlig jul!

Hasigamas mamma sa...

Jeg DÅÅÅÅÅNER! Fyttigrisen sin, så lekkert dere har fått det!!!!!!!!!!!! Skulle skrevet ti tusen utropstegn her, for jeg må jo bare si digger, digger, digger! Wow! :)
og med det vil jeg ønske deg og dine en fantastisk fin jul og et godt nyttår i det nye huset!
Klem
Lise

Lekenhverdag.com sa...

Dagny - Takk takk :) SÅ hyggelig å høre. Riktig god jul og godt nytt år! Jeg gleder meg til tapet titt med deg :) Jeg har et rom å diskutere med deg ;)

Karina - Tusen takk. Det er bare å si fra :) Riktig god jul til dere også!

Lise - Ååååh, så hyggelig at du liker det du ser :) Ønsker deg og dine en god jul og et godt nytt år! Vi må få til et bloggtreff i det nye :)

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Heeeeeelt fantastisk!!!
Den tapeten på stuen en jo et rent kunstverk!
Her har du virkelig truffet spikeren på hodet,- SÅ mange originale og spennende detaljer og løsninger*love*

Lekenhverdag.com sa...

Tusen tusen takk :) Mye gjenstår, men det er gøy å se når brikkene begynner å komme på plass :)

Anonym sa...

Nydelig hus!! Det er ikke helt min stil, men jeg elsker det likevel - rett og slett fordi dere har valgt interiør som ingen andre har! Helheten gjør det helt fantastisk! Jeg har forresten fått pris på en lignende tapet fra De Gounnay.. 26000 DKK - det ble i overkant mye for en vegg på soverommet :-) Men jeg har ikke gitt opp drømmen :-)

Lekenhverdag.com sa...

Tusen takk! De Gournay er virkelig Rolls Roycen hva gjelder chinoiserie tapeter, men det finnes alternativer. Sjekk for eksempel ebay.com eller http://silkcastle35.xm01.ezweb.35.com/ (her har vi kjøpt våre :).

Det finnes virkelig ikke vakrerer tapeter i mine øyne :), så lykke til!

designhund sa...

helt aldeles
NYDELIG og FANTASTISK!!!
Vi har samme puter fra mimou med gullprikker;)
Omexco tapet med stener er vakker,
tror sølv kan blil fint også;)
riktig GOD JUL,
kos dere i det vakreste huset!
KLEM

Lekenhverdag.com sa...

Tusen tusen takk! ... det er noe med polkadotter, som er oppløftende :)

God jul ønskes deg! Klem fra meg

Nin sa...

Wow! Dette ble superflott Carina!
Nå kan du nyte synet av all planlegging,jobbing og venting på drømmehuset!Gratulerer med et nydelig hus!! Norges vakreste hjem 2012? Jeg stemmer for det! Ønsker deg og dine et knakende fint år!

Lekenhverdag.com sa...

Tusen tusen takk for fine ord, Nina ;) Godt nytt år til deg og dine. Håper dere har funnet roen i det nye huset og koser dere. Her blir det litt rolig en periode. Har behov for å samle meg litt :) Klem

Mari Ann / the Folding Chair sa...

Wow!!!!

gratulerer med det mest fantastiske huset jeg noengang har sett! Du/dere har vært utrolig flinke!!

Veggen - fantastisk!
Trappa - praktfull!
Bodene - inspirerende!

Alt var bare til å drømme seg bort av.

klem :)

Maskinistfrua sa...

Må bare føye meg i rekken og si LEKKERT!

HiH sa...

For noen tapeter og gulv!-og alt annet forsåvidt;)) Du må starte butikk i Tønsberg, evt i storbyen!!:)

Nyttårsklem Helle

Mona sa...

Du er bare så dyktig Carina, helt fantastisk flott! En drøm av et hus har du skapt, dette kan du virkelig slå i bordet med! Helt imponert. Tenker at du koser deg gløgg her inne, dette oser det rødvins-kos av!

Stor klem fra Mona

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Så gøy at det ble en sak ut av tipset mitt:) Gratulerer så mye med kjempe fin reportasje!!! Både du og kjøkken strålte:)Hele huset er så inspirerende, og jeg klør i fingrene etter å bygge...
Gleder meg til å se flere bilder etterhvert!

klem Cat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...